Şirketler Bizi Karbon Ayakiziyle Nasıl Aldatıyor?Günümüzde karbon ayakizinin azaltılmasından bahsedilen reklamları sürekli görüyorsunuzdur. Büyük büyük şirketlerin sponsorluğunda yapılan bu reklamlar, iklim değişiminin yıkıcı etkilerini azaltabilmemiz için işte elektrikli arabaları tercih etmenizi, evinizdeki lambaları değiştirmenizi, plastiklerinizi geri dönüştürmenizi, su harcamanızı kısmanızı, uçak yerine trene binmenizi, alışveriş yapma biçiminizi değiştirmenizi söylüyor. Yani bir nevi bunlar, eğer ki bunları yaparsak iklim değişimini durdurabileceğimizi iddia ediyor.
Hatta "karbon ayakizi" lafının bu kadar yaygın olmasından ötürü terimin bir iklimbilimci veya en azından bir çevre aktivisti tarafından türetildiğini düşünebilirsiniz; ama değil! Bu terimin arkasında, bu videoyu izleyen herkesten yüz binlerce kat büyük bir "karbon ayakizine" sahip olan şirketi BP var. Nası'? Aldatılmış hissediyor musunuz? Toplanın, bu absürtlüğe bir bakış atalım.